•  Log ind
  • Cookies
  • Log ind

Log ind

 

Glemt dit kodeord?  
  • sliderImg

    40 år til forskel

    4/4 + 4/4 er vel +8

  • Forsiden
  • Klubben
    • Bestyrelsen
    • Regalier
    • Køb & salg
    • Arrangementer
    • Medlemsregister
  • Nyheder
    • Debat / indlæg
  • Morgan
  • Galleri
    • Sensommertræf Øst 2024 Nordsjælland
    • Sensommertræf Vest 2024 Nordjylland
    • Udlandstur 2024 Karlskrona
    • Årstræf 2024
    • Forårstræf Vest 2024
    • Englændertur Forår 2024
    • Forårstræf Øst 2024
    • Løvfaldstur 2023
    • Sensommertræf Øst 2023
    • Sensommertræf Vest 2023
    • Udlandstur Saarburg 2023
    • 50års jubilæum
    • Forårstræf Vest 2023
    • Forårstræf Øst 2023
    • Englændertur 2023
    • Garagemøde 2023
    • Sensommer Øst Midtsjælland 2022
    • Sensommer Vest Langeland 2022
    • Forår Øst Stevns 2022
    • Rendsburg 2022
    • Årstræf 2022
    • Forår Vest 2022
    • Garagemøde 2022
    • Tøj Billeder
  • Værksted
    • Inderskærme a la Moesmann
    • Lidt mere om nakkestøtter
    • Polstring af nakkestøtter
    • Forvognsrenovering
    • Breakdowns
    • Dørkarm
    • Smøremidler
    • + 8 Salisbury
  • Links
  • For medlemmer
  • Arrangementer
  • Debat / indlæg
24.8.2023

Kan nogle hjælpe Søren ?

Jeg har fra vores mangeårige medlem Søren Steen Møller modtaget flg. "lille bøn":

Jeg er den lykkelige ejer (indtil nu) af en Morgan +8 med indsprøjtning (ikke karburator fødning).

Det er en 3,5 ltr. +8 indregistreret første gang i GB 01. marts 1989, hvor den er født.

Godkendt herhjemme siden foråret 2006, hvor jeg importerede den og er uden katalysator eller lambdasonde.

Det elektroniske indsprøjtningsanlæg er en kombination af fabrikat engelsk Lucas og tysk Bosch.

Bilen har ialt kørt 200.000 km. med normal vedligeholdelse. Bilnr. ab fabrik R 10164. 

Jeg har i forsommeren 2023 på et herværende Range Rover værksted fået udskiftet hele ledningsanlægget og benzinslanger + dyser i motorrummet til nyt.

Luftmængdemåleren har været omkring Morgan i Hamborg for en renovering. En ny af denne har jeg forgæves jagtet i lang tid i hele Europa.

Findes ikke iflg. Bosch i DE siden 2010, og alternativ findes ikke.

En dyr indsats ( kr. 50.000,-) uden tilfredsstillende resultat på motorens funktion !!!.

Så nu overvejer jeg at skrotte hele elektronikdelen og montere en karburatorløsning.

Jeg er her blevet advaret af Morganvenner om Motorstyrelsens accept eller ej af denne løsning ved næste syn, som er om ca. 15 mdr. Bilen bliver veteran om 1½ år.

Så min anmodning til Morganvennerne efter denne lange redegørelse er:

Er der nogen der har haft samme problem, og hvordan er det klaret til Morganejerens tilfredsstillelse ?

Med kærlig Morganhilsen fra 

Søren Steen Møller, Brabrand

ssm@pc.dk

4055 5505

Så hvis du har gode ideer eller løsninger der kan hjælpe Søren på den ene eller anden måde, kontakt da blot Søren direkte.

HK

 

Tilbage

Nyttige links

Forsiden
Nyheder
Links

Morgan Club Denmark

Om klubben
Regalier
Bestyrelsen
Køb & salg
Aktivitetsoversigt
Medlemsregister

Åben sportsvogn - "thats life"

Har du allerede en Morgan, eller påtænker du at investere i en - er Dansk Morgan Club samlingsstedet for ligesindede individualister med hang til Morgan. Du er meget velkommen til at kontakte os for at høre mere om klubbens aktiviteter, det flotte klubblad o.s.v.

 

Powered by Søgaard & Co.